ME AJUDEM COM A ATIVIDADE DE INGLÊS POR FAVOR !?

Preencha os espaços com pronomes pessoais . (caso reto- FUNÇÃO SUJEITO) ou caso Oblíquo- FUNÇÃO OBJETO)

When i was a child i studied at princeton primary school where I had a history teacher who i remember till today. He was Mr. Miles. All ____ liked ____ very much because ____ usually joined _____. At that time our director was Mrs. Trevor . ____didn't like ____ because ____ was always angry with ______ .

_____ raised a dog during our schooltime. Its name was negro. ____ was black and tame. It was always playing with ____ in the yard and everybody took care of____

I'll never forget my childhood . Now, tell ____, isn't it nice to remember those days.

Quando eu era uma criança eu estudei na escola primaria de Princeton, onde tive um professor de históia que me lembro até hoje. Ele era o Sr Miles. Todos os alunos gostavam muito dele, porque ele geralmente se juntava a nós no recreio para contar-nos histórias sobre coisas diferentes. Naquela época, nosso diretor era o Sra Trevor. Os estudantes não gostava dela porque ela estava sempre zangada com eles. Meus amigos, o senhor Miles e eu cuidavamos de um cachorro durante o nosso tempo de escola. Seu nome era Negro. Era preto e manso. Ele estava sempre brincando conosco no pátio e todo mundo cuidava dele. Eu nunca vou esquecer da minha infância. Agora, me diga, não é bom relembrar daqueles dias ?

Comments

• When i was a child i studied at princeton primary school where I had a history teacher who i remember till today. He was Mr. Miles. All STUDENTS liked HIM very much because HE usually joined US. At that time our director was Mrs. Trevor. WE didn't like HER because SHE was always angry with US.

WE raised a dog during our schooltime. Its name was negro. IT was black and tame. It was always playing with US in the yard and everybody took care of IT.

I'll never forget my childhood . Now, tell ME, isn't it nice to remember those days?

Sign In or Register to comment.