PQP ATEUS ME AJUDEM, EU TO QUERENDO ME TORNAR ATEUS MAS VOCES NAO AJUDAM?
REFUTEM ISSO ABAIXO PARA EU ME TORNAR ATEU (PS: É SÉRIO POR FAVOR ISSO ESTA ME PERTUBANDO)
Ciclo Hidrológico Eclesiastes 1:7; Isaías 55:10
Evaporação Salmo 135:7; Jeremias 10:13
Núcleos de Condensação Provérbios 8:26
Condensação Jó 26:8; 37:11,16
Precipitação da Chuva Jó 36:26-28
Run-off Jó 28:10
Reservatório Oceânico Salmo 33:7
Neve Jó 38:22; Salmo 147:16
Equilíbrio Hidrológico Jó 28:24-26
Fontes no Mar Jó 38:16
Princípio da Isostasia Isaías 40:12; Salmo 104:5-9
Forma da Terra Isaías 40:22; Jó 26:10; Salmo 103:12
Gravidade Jó 26:7; 38:6
Erosão das Rochas Jó 14:18,19
Período Glacial Jó 38:29,30
Uniformitarianismo (prevalente, mas louco) 2Pedro 3:4
Dinossauros Jó 40,41
Tamanho do Universo Jó 11:7-9; 22:12; Isaías 55:9; Jeremias 31:37
Número de Estrelas Gênesis 22:17; Jeremias 33:22
Unicidade de Cada Estrela 1Coríntios 15:41
Precisão das Órbitas Jeremias 31:35,36
Circulação da Atmosfera Eclesiastes 1:6
Efeito Protetor da Atmosfera Isaías 40:22
Origem Oceânica das Chuvas Eclesiastes 1:7
Relação da Eletricidade com a Chuva Jó 28:26; Jeremias 10:13
Dinâmica dos Fluidos Jó 28:25
Circulação do Sangue Levítico 17:11
Psicoterapia Provérbios 16:24; 17:22
BioGênese e Estabilidade da Vida Gênesis 1:11,21,25
Unicidade do Homem Gênesis 1:26
Natureza Química da Carne Gênesis 1:11,242:7; 3:19
Homens da Caverna Jó 12:23-25; 30:3-8
Equivalência Massa-Energia Colossenses 1:17; Hebreus 1:3
Fonte de Energia para a Terra Salmo 19:6
Desintegração (Fissão) Atômica 2Pedro 3:10
Transmissão Eletrônica de Informação Jó 38:35
Televisão Apocalipse 11:9-11
Transporte Rápido Daniel 12
Update:Neano é exatamente isso que to fazendo a muita tempo e nenhum me respondeu até agora, Obrigado pelo respeito, hoje em dia esta dificil
Comments
Em primeiro lugar deixa eu lembrá-los que não acredito em nenhuma religião e acho que a bíblia é um livro completamente corrompido, cheio de erros de traduções e edições intencionais. Nem mesmo acredito na existência de um tal Jesus e nem no Deus antropomórfico dos cristãos.
Dito isso, agora vou bancar o advogado do diabo e convidar os ateus a, pelo menos dessa vez, atender ao desafio do autor da pergunta: Refutar as VERSÍCULOS por ele citados.
Tudo o que eu vi até agora foi argumentum ad hominem, a qual aliás é muito comum os ateus recorrerem quando não sabem responder. Pastor Jumento, ᕮÐᑌᑌ, Rapper e Gustavo Lanes apenas atacaram e ridicularizaram ao autor da pergunta, mas onde estão seus contra-argumentos? Ou vocês não tem nenhum?
PQP!
Um livro de asneiras e só delirante para ver sabedoria em essas fantasias de leitura fria
Vai falar com deus que está passeando por a abobeda do ceus escondido em grosas nuvens
http://3.bp.blogspot.com/_RkDwae4NWKg/S8oLdsJAwlI/...
YouTube - O que Jesus NÃO faria - Dublado - PT-BR.flv
http://www.youtube.com/watch?v=HFViCGqn5Ao
Apocalypse has started because of the big sins like abortions, homosexuality, anti-baptism documents, mass chipping of humans and animals, etc. Orthodox Church (as a whole) has to openly demand that these sins be stopped. If it doesn't, it's a sign of the end times. God gives people names during baptism. The devil wants to give people anti-names (a bunch of numbers, like on a bar-coded identification card or insurance card). Be prepared to die for faith. 80 foot (25 meter) dinosaurs (man-eaters) live under our level and will soon come out through sinkholes and lakes (for a short while to put scientists to shame for spreading lies about God, about how old the earth is, etc.). To kill these dinosaurs, go for their nerves. Use of contraceptives is an early abortion. Aborted babies go to hell for 33.5 years to grow up there in the dark. That's why abortion needs to be banned. Had these babies died some other way, they'd go to heaven and be 33.5 years old right away and always remain this age (like the rest of the people in heaven). Parents of aborted babies may get breast, uterus, and genital cancer so as to pay up for the sin of abortion and not to suffer for it in hell. God is 100% light. In Him there is no darkness. http://bible.cc/1_john/1-5.htm God is one. God = Most Holy Trinity. Jesus is 100% God and 100% man. Holy Spirit proceeds from the Father only. A human has 3 qualities: a body, a soul, and a spirit. Since God (Jesus) incarnated, He has all 3 human qualities (so, Christ's suffering was real). Also, He has the God qualities as He always had them. http://www.pravoslavie.ru/english/55141.htm Christ preached in hell. Those who believed, got out of hell. Church prays for the dead because hell is not permanent before God's Final Judgement. There are different punishments in hell. Overtime, people may be released (or their punishments may be decreased). After God's Final Judgement, hell is permanent. Church prays to saints and angels so that they beseech God on our behalf. Physical objects (icons and remains of the saints) are a way God wants people to be healed with. Jesus healed a blind man with mud (physical object). There is no purgatory, but there are 20 ordeals (where demons accuse people of 20 general sins) after death (from 9th until 40th day after death). The only Biblical Church is the Orthodox Church. Resurrection happened on Sunday. Life giving cross of the LORD saves us. Study Church history. There was one Church before 1054. In 1054, it split into Western (Roman Catholic) and Eastern (Orthodox) over Filioque (belief that the Holy Spirit proceeds from Jesus too). Filioque is a major heresy. Original sin is eating of the forbidden fruit by Adam and Eve. God-bearer Virgin Mary died 15 years after Jesus' s Resurrection. In three days, Jesus resurrected Her body. Just saying that She ascended to heaven (without dying) is a heresy. She didn't have personal sins, but the original sin was on Her; so, Jesus is Her God and Saviour too. "Queen of heaven" is an appropriate name for Her; it has nothing to do with paganism. WW3 will happen soon. America and Israel will attack Iran. Russia will be forced to attack Georgia and Turkey. 90% of American population will die. China will attack Russia. NATO will fight Russia. Russia will go to Egypt. Greeks will fight Chinese. Angels will help Greeks. Demons fly in UFOs. "Healthy zombie-like people" are those who go into UFOs to be healed by demons. There are neither aliens nor ghosts nor pagan deities; only demons who pretend to be aliens, ghosts, and pagan deities (all demons are male). Hypnosis and big sins lead to demon possession. When someone uses foul language, (s)he is calling upon pagan deities (demons); Holy Spirit departs on 7 meters from that person. Antichrist is born to a Jewish generational prostitute. Antichrist is possessed by Satan since he's 12 years old. He's surrounded by demons who appear as angels of light. Antichrist resembles "Billy" from "Saw" movie. He is very pale, has red eyes, and wears gloves. During coronation of antichrist in Jerusalem, Jews will see that the antichrist has long animal-like nails. This will be made public among the Jews. That's why many of them will reject the antichrist's mark (666 tattoo by lasers). Antichrist will rule from 3rd temple in Jerusalem (Al-Aqsa Mosque and Omar Mosque stand there currently). Antichrist's mark is 666 tattoo by lasers given when people stretch hands to receive the evil plastic card (small grey world passport or similar document). There is no rapture to escape the evil flying Jew and his 666 tattoo by lasers. http://www.youtube.com/watch?v=QYZ49eCro2E Food stores and Police will laser people too. Reject new documents, chips, tattoos, and non-Biblical teachings. Go hide in a village with 7-15 people per house to escape getting chipped and lasered.
Vai dormir criança, você não tem capacidade nem pra limpar sua própria bunda.
Caro usuário Neano:
- http://br.answers.yahoo.com/question/index;_ylt=Aj...
Ninguém aqui é babá de troll pra perder tempo com essas besteiras, já passei tempo demais lidando com esse tipo de lixo. No fim das contas esse verme não vai nem ler as respostas que não estiverem concordando com ele ou ofendendo ateus.
Ninguém merece isso,nem mesmo os ateus,kkkkk
Você é só um crente tentando fazer proselitismo.
Usam até a mentira...
O melhor de tudo é continuar religioso .
Saiu do mesmo livro que diz que a terra é circular com algo segurando as águas pra não cair, que a terra está no centro de tudo, que o céu é um firmamento, e que estrelas cairão na terra ?
--
Neano meu argumento foi contra a bÃblia, não foi um ataque ao autor, talvez algum dia eu perca meu tempo refutando essas alegações, porém como sei isso só vai da interpretação que a pessoa tem pois a literatura é vaga, e tudo isso que ele escreveu é interpretação, não está demonstrado deste modo na bÃblia.
Por exemplo: Televisão Apocalipse 11:9-11
vamos ver o versÃculo:
9 - E homens de vários povos, e tribos, e lÃnguas, e nações verão seu corpo morto por três dias e meio, e não permitirão que o seu corpo morto seja posto em sepulcros.
10 - E os que habitam na terra se regozijarão sobre eles, e se alegrarão, e mandarão presentes uns aos outros; porquanto estes dois profetas tinham atormentado os que habitam sobre a terra.
11 - E, depois daqueles três dias e meio, o espÃrito de vida, vindo de Deus, entrou neles; e puseram-se sobre os pés, e caiu grande temor sobre os que os viram.
O que isso tem a ver com televisão ?
--
Transmissão Eletrônica de Informação Jó 38:35
O versÃculo :
35 - Ou ordenarás aos raios que saiam e te digam: Eis-nos aqui?
mais um vez isso vem apenas da interpretação, que pode ser qualquer coisa.
Como você pode identificar a adoração verdadeira?
http://wol.jw.org/pt/wol/d/r5/lp-t/2011568?q=relig...
Veja minha reflexão:
http://br.answers.yahoo.com/question/index;_ylt=Ah...
Esse Neano é tão ignorante... Há evidências históricas que comprovam a existência de Jesus...